13 February, 2010

TESTIMONI MYSTAR-A

Mahukah anda melihat anak anda mendapat keputusan seperti ini?

Setiap ibubapa pasti mengimpikan anak2 berjaya cemerlang..
Sebagai ibu bapa, kita mesti menjadikan pendidikan anak sebagai agenda utama dalam kehidupan harian keluarga masing-masing.

Ibu bapa haruslah berkorban tenaga dan wang ringgit bagi memastikan anak2 kita menerima pelajaran, kemahiran dan pendidikan rohani yang sempurna.
Langkah ini mampu menyediakan anak-anak yang sanggup bersaing untuk menempah kejayaan cemerlang.
Dunia tanpa sempadan memerlukan generasi baru yang mempunyai kecemerlangan luar biasa untuk bersaing dalam pasaran pekerjaan.

Ibu bapa dan guru mestilah mempunyai semangat sentiasa berusaha dan ada keinginan untuk berjaya dapat melahirkan anak didik yang cemerlang.

Kewujudan online tuisyen MYSTAR-A adalah untuk:

  • Membantu Pelajar Mencapai Kecermerlangan Dalam Pendidikan dan ICT

  • Membantu Ibubapa Memantau Pendidikan Anak melalui Internet

  • Kaedah Pembelajaran Interatif untuk Anak Menggunakan Komputer

  • Menarik Minat Pelajar supaya Mengulangkaji Pelajaran Rumah

Antara komen ibu/bapa/penjaga pelajar yang diperolehi:

"Program ini memang cukup baik tapi guna internet. Daripada anak-anak saya duduk rumah tak tahu buat apa, saya suruh akses website ni (website lain saya dah blok). Setiap sorang dah dapat ID masing-masing. Suruh mereka buat latihan ulangkaji matapelajaran yang mereka dah belajar. 1 topik bagi setiap subjek dan mesti dapat lebih dari 80% markah. Saya pesan saya akan check setiap seorang apabila balik kerja nanti. Tapi dari tempat kerja saya boleh check rekod setiap anak saya. Berapa banyak latihan yang mereka dah buat, berapa markah mereka dapat.."
______________________________________________________________

"Tak susah pun untuk mereka jawab sebab ada satu butang 'mynota' di penjuru kanan set soalan. Bila klik terus ke nota yang berkaitan dengan topik yang mereka sedang buat. Mudah tak perlu selak-selak buku rujukan. Ini lah kelebihannya. Sebenarnya nak suruh anak baca buku ulangkaji sepanjang cuti sekolah ini tapi tentu mereka boring. Kalau baca pun boleh tahan sejam je. Itu pun dah kira lama la tu... Lagi pun sapa nak check yang mereka dah baca? Dengan program dari web ni, kekadang mereka boleh leka baca mynota tu sebab grafiknya menarik. Tambah kena jawab soalan hingga perlu dapat lebih 80%..."
______________________________________________________________

"Hebat teknologi sekarang! Sebelum ni belum ada sistem yang mampu menilai atau menganalisa pencapaian pelajar. Cikgu juga yang jadi mangsa. Kena bagi nota, lepas tu buat soalan, tanda jawapan, susun markah lepas tu baru dapat tahu kedudukan anak kita. Bila kita tanya macamana pelajaran anak kita, baru cikgu tu nak tengok report card anak kita sebelum komen apa-apa. Ya lah, anak murid ramai lagi pun kelas lain kena ajar juga. Mana nak tahu topik apa yang anak kita tak paham. Patutnya sekolah-sekolah guna sistem berkomputer macam ni. Rakan saya beritahu, di negara-negara maju, sekolah-sekolah mereka membuat sendiri sistem sebegini untuk memantau setiap pencapaian pelajar mereka. Anak-anak kita kat sini, bermain pun dah guna komputer tapi belajar dengan komputer agak ketinggalan..."
_______________________________________________________________

"Memang ada program lain yang sama macam ni kat negara kita tapi saya rekemen yang ini sebab sistemnya lebih baik, lebih murah (cuma RM60 sebulan untuk semua anak), untuk anak 3 hingga 6 tahun pun ada selain hingga tingkatan 5.."
_______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment